|

5 powodów, dla których warto zrobić sesję wizerunkową

W czasach, w których nie można dłużej ignorować wpływu obecności w internecie na rozwój biznesu, sesja wizerunkowa stała się narzędziem w jego rozwoju. Dlaczego warto zainwestować w sesję biznesową i jakie korzyści może ona przynieść?

#1 Pokaż ludzki wymiar marki dzięki sesji biznesowej

Badania pokazują, że ludzie są znacznie bardziej skłonni zaufać człowiekowi, niż marce bez twarzy. Wystarczy wziąć pod uwagę popularność influencerów czy nawet moc, jaką mają polecenia przyjaciółki. Lubimy kupować od ludzi, szczególnie tych podobnych do nas – czy to w kwestii stylu życia, osobowości czy wyznawanych wartości. Nowoczesne marki, szczególnie w sektorze B2C, to marki z osobowością, głosem i… twarzą. Sesja wizerunkowa to sposób na czerpanie z tego trendu i maksymalizację wyników.

#2 Sesja wizerunkowa wpływa na zaufanie i lojalność odbiorców

Zaczynając od podstaw – sygnując nasze produkty czy usługi własną twarzą, dajemy sygnał, że bierzemy za nie pełną odpowiedzialność. Co więcej, pozwalamy odbiorcom poznać naszą firmę od środka, co wzbudza sympatię i buduje lojalność. Pomyśl tylko – czy nie zdarzyło Ci się na przykład korzystać z usług kwiaciarni, w której właścicielka jest zawsze uśmiechnięta i chętna do pomocy, więc wracasz do niej, mimo że bliżej otworzyły się inne punkty z kwiatami? To jest właśnie lojalność, którą owa Pani zbudowała w tradycyjny sposób. Problem jest taki, że ma do tego możliwość tylko wtedy, gdy już klient podejmie decyzje o wejściu do jej sklepu. A gdyby tak przenieść ten mechanizm do internetu? Sesja wizerunkowa pozwoli Ci zbudować zaufanie, a nawet lojalność, zanim jeszcze Twój odbiorca stanie się Twoim klientem. Możesz jednak mieć pewność, że jeśli przyjdzie moment, w którym będzie potrzebował usługi czy produktu, który oferujesz – będziesz pierwszą osobą w jego głowie.

#3 Sesja wizerunkowa buduje wizerunek profesjonalisty

Wizerunek profesjonalisty i eksperta jest nieoceniony, szczególnie w branżach, w których kwalifikacje i wiedza mają duże znaczenie. Jednak jeśli pracujesz w branży beauty, medycznej czy choćby prawniczej, to wiesz, że dyplom dyplomowi nierówny… To, co Ciebie wyróżnia, to Twoje doświadczenie, zaangażowanie, albo też ciągły rozwój, podczas gdy Twoja konkurencja po uzyskaniu uprawnień zajęła się tylko pracą. Zastanówmy się jednak, co widzi Twój klient szukając usługodawcy w internecie? Podobne kwalifikacje i nic więcej. I właśnie tutaj wchodzi sesja wizerunkowa – cała na biało 🙂 Zbudowanie wizerunku eksperta to sposób na to, żeby pokazać to co w Twoich usługach jest najcenniejsze.

#4 Sesja wizerunkowa pomaga klientom Cię polubić

Choć może to z początku brzmieć jak argument wyciągnięty z szafy, już śpieszę z tłumaczeniem – mam na to podstawy leżące w psychologii. Efekt czystej ekspozycji – to nic innego jak zjawisko, w którym pojawia się w nas sympatia do osoby, którą regularnie widujemy. Dzieje się to w naszej podświadomości, ale gwarantuję.- ma dużą moc. Ten efekt znany nam z codziennego życia możemy łatwo przenieść na marketing naszej marki. Pokazuj się swoim odbiorcom regularnie i nie daj o sobie zapomnieć, a wkrótce wytworzysz w nich podświadomą sympatię. Oczywiście warto pamiętać o dwóch rzeczach. Pierwsza: komunikaty, jakie wysyłamy, nie pozostają bez znaczenia – ale to już materiał na inny wpis. Druga – sesja wizerunkowa nie jest tutaj koniecznością, zdjęcia zrobione samodzielnie też mogą się nadać. Sesja biznesowa ułatwi Ci jednak sprawę, doda profesjonalnego wydźwięku i zyskasz pewność, że każda fotografia przesyła komunikaty działające na Twoją korzyść. Niestety, z własnoręcznie wykonanymi zdjęciami bywa różnie.

#5 Sesja wizerunkowa to Twoja baza pod tworzenie contentu w Social Mediach

Kto nigdy nie miał problemu z doborem zdjęć do najnowszego posta na instagramie swojej marki? No właśnie. Sesja wizerunkowa to Twój bank zdjęć, z którego możesz korzystać i czerpać do woli. To wizualne koło ratunkowe, gdy w Twojej firmie mniej się dzieje, a publikować trzeba. Sesja biznesowa to integralna część Twojej obecności w internecie, jeśli tylko chcesz czerpać z niej jak najwięcej.

A powinnaś, bo możliwości jest wiele!

Jak widzisz sesja wizerunkowa to strategiczny punkt na liście must-have Twojej marki. Niestety ciągle bywa bagatelizowana lub wykonywana w sposób, który nie wykorzystuje pełni potencjału. Z punktu widzenia specjalisty od marketingu, z całą odpowiedzialnością mówię, że sesja wizerunkowa to narzędzie w budowaniu sukcesu Twojej marki. Znam ten temat na wylot – od lat jestem fotografem i marketerem, a problematyce sesji wizerunkowej poświęciłam swoją pracę magistersk. Ten zawodowy dualizm pozwala mi tworzyć produkt kompletny, który spełnia wymogi po dwóch stronach skali – merytorycznej i technicznej. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, zacznij od konsultacji. O tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 komentarze

  1. Treść jest klarowna, dobrze zorganizowana i pełna przydatnych wskazówek. Autor doskonale wyjaśnia kluczowe zagadnienia. Może warto by dodać więcej przykładów praktycznych. Pomimo tego, tekst jest niezwykle edukacyjny i inspirujący.